דיון בממצאים

דיון בממצאים:
העבודה עסקה בסיקור האלימות כנגד מורים האם מייצגים אותם באופן הבניית
מציאות או כשיקוף.        
                                              
שאלת המחקר שלי הייתה – אופן ייצוג האלימות כנגד המורים בתקשורת
דילמת המחקר- התקשורת משקפת מציאות לעומת הבניית מציאות ומסגור בסיקור
בסקירה הספרותיתתופעת האלימות בבתי-הספר מקבלת בשנים האחרונות מקום
מרכזי במערכת החינוך, וננקטים צעדים כדי לטפל בה. ועדת החינוך והתרבות נדרשה
לדון בנושא האלימות נגד מורים בעקבות הצעה לדיון מהיר של חה"כ גילה פינקלשטיין.
לדברי חה"כ פינקלשטיין, תופעת האלימות שנוקטים תלמידים נגד מורים חמורה ומדאיגה
ביותר וראויה לדיון נרחב.
בשיטת המחקר –ניתחתי 5 כתבות  
את הממצאים קיבצתי בטבלה לפי מרכיבים הבאים (עובדות,דעות, איזון, שיפוטיות,
כתבה פתוחה שיקוף, כתבה סגורה הבניית מציאות). כדי להסיק מסקנות מהממצאים
השערתי הייתה שיהיו יותר כתבות מבנות מציאות מפני שהתקשורת צמאה לרייטינג
ולכן היא מבנה מציאות
המסקנות שעלו מן הממצאים הן שרוב הכתבות מבנות מציאות כפי שהשערתי מפני
שהתקשורת מבנה מציאות כדי להעלות את אחוזי הרייטינג ולעניין יותר את הצופה.

הסבר לממצאים
הבניית המציאות קיימת תחת מעטים שונים בכל החברות. לעיתים ההבניה היא מניפולטיבית
וברורה ככזאת שבאה לשרת אינטרסים של קבוצת מיעוט שכל עניינה היא שליטה בקבוצות
האחרות באותה חברה, לעיתים ההבניה סמויה מן העין ונראית "כדרך הטבעית" לקדם
חברות לעבר עתיד טוב יותר
בתקשורת למשל משתמשים בהבניית מציאות כדי לעניין יותר צופים ולהגדיל את אחוזי
הרייטינג של התכנית










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה