מבוא


מבוא:

עבודתי עוסקת בסיקור תופעת האלימות כלפי מורים בתקשורת.
תופעת האלימות בבתי-הספר מקבלת בשנים האחרונות מקום מרכזי במערכת החינוך, וננקטים צעדים כדי לטפל בה. ועדת החינוך והתרבות נדרשה לדון בנושא האלימות נגד מורים בעקבות הצעה לדיון מהיר של חה"כ גילה פינקלשטיין. לדבריה , תופעת האלימות שנוקטים תלמידים נגד מורים חמורה ומדאיגה ביותר, וראויה לדיון נרחב. ברצוני לבדוק את הסיקור של התקשורת את האלימות נגד מורים.

שאלת המחקר- באיזה אופן מסקרת התקשורת את תופעת האלימות נגד מורים .

דילמת המחקר- התקשורת משקפת מציאות לעומת מבנה מציאות בסיקור

הסבר הדילמה -
האם התקשורת משקפת את המציאות כלומר האם הסיקור הוגן, אובייקטיבי , עובדתי ומעביר את מה שקורה באלימות נגד מורים או התקשורת מסקרת בצורה שהיא מבנה מציאות כלומר פועלת יותר לטובת רייטינג , וממסגרת את הסיפור בצורה חד צדדית. בשיקוף יבוא לידי ביטוי שימור התפיסה בסיקור התופעה לעומת הבניית המציאות שיבדוק אם חל שינוי בתפיסה הישנה.

מצד אחד- שיקוף המציאות : סיקור אובייקטיבי , עובדתי ומאוזן .
מצד שני- הבניית המציאות - סיקור שונה, סובייקטיבי ומסגור הסיקור.

חשיבות הדילמה- להביא למודעות הציבור את יכולתה של התקשורת לקבע תפיסה כזו או אחרת בסיקור נושא בחדשות. ולהראות שיש בכוחה של התקשורת גם לחולל שינויים .הנושא של אלימות נגד מורים הוא נושא עכשווי, רלוונטי וחשוב להעלותו לסדר היום הציבורי כדי לפעול לשינוי המצב.

בסקירת הספרות אעלה כתבות/מאמרים בנושא ואשלב מושגים ותיאוריות מתחום התקשורת רלוונטיים. המושגים הם: חופש הביטוי וההתארגנות, תקשורת המונים ותפקידיה, חדשות וערך חדשותי של הידיעה והתמונה, כתבה פתוחה /סגורה, אתיקה עיתונאית, הבניית המציאות, מסגור ומודל סדר יום ציבורי.



תוצאת תמונה עבור גילה פינקלשטיין.

















                                                                                                                                                                      חברת כנסת גילה פינקלשטיין לשעבר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה